Written by Zbyszek
|
Sunday, 06 January 2013 18:11 |
W Niemczech są okręgi, gdzie dany OZTS służy pomocą i radą zainteresowanym klubom.
Po zalogowaniu się na stronie TTVN można wydrukować formularz z pytaniami. Pytania są różne i dotyczą struktury danego klubu. Odpowiedzi służą w zorientowaniu się, co do sytuacji danego klubu przez powołaną w tym celu przez dany okręg osobę. Taka osoba - nazwijmy ją POMOCNIK - po uzgodnieniu terminu przyjeżdża do danego klubu, czy ośrodka tenisa stołowego i prowadzi ok. 4 - godzinne seminarium pt: Jak można pomóc? Na seminarium zaproszeni są włodarze danego klubu, rodzice, zawodnicy, sponsorzy, czy nawet miejscowe władze. Pomocnik to osoba z dużym doświadczeniem organizacyjnym, posiada też wiedzę w dziedzinie biznesu i sportu. Na podstawie wypełnionego wcześniej formularza z odpowiedziami, a potem w kontakcie z zaproszonymi osobami na seminarium POMOCNIK kreśli program rozwoju danego klubu. Każdy klub ma swoją specyfikę, gorsze i słabsze strony. Często włodarze danego klubu nie mają oprócz zapału za dużo doświadczenia w organizacji pracy klubu i orientacji w odpowiednim wydatkowaniu środków finansowych. POMOCNIK kreśląc program rozwoju pomaga klubowi, bo w interesie danego okręgu, a potem i związku jest posiadanie na swoim terenie jak najwięcej silnych, dobrze zorganizowanych klubów. Po takim seminarium istnieje jeszcze ponowna okazja do zadania pytań POMOCNIKOWI i ponownym zaproszeniu go na spotkanie już w węższym gronie. Może jest to dobry pomysł dla włodarzy polskiego tenisa stołowego? Ps. Pomocnik dostaje tylko zwrot kosztów podróży od klubu. Z.S
|